Gerd Leonhard jest uznanym futurologiem, słynącym z przenikliwego intelektu i zdolności do przewidywania trendów technologicznych. Niedawno został uznany „nr 1” wśród prelegentów wirtualnych konferencji w czasach pandemii COVID-19. Gerd od 2004 wystąpił prawie 2 000 razy w ponad 60 krajach, a grono jego odbiorców liczy ponad 2,5 mln osób. Magazyn Wired uznał go za jedną ze stu najbardziej wpływowych osób w Europie, a The Wall Street Journal określił mianem „jednego z wiodących futurologów mediów na świecie”. Odbiorcami jego aktywności są rządy krajów, organizacje pozarządowe oraz firmy z listy Fortune 500, w tym SAP, Microsoft, Google, VISA, Accenture, Deloitte, Motorola, KPMG, Sony, UBS, Tetra Pak, Mastercard, BBC, Unilever, Lloyds Bank, WWF, Sony, The Guardian, PwC, Siemens, RTL, The Financial Times, Ogilvy, Omnicom, Audi i wiele innych. W swoich wystąpieniach promuje zrównoważone wartości, podkreślając znaczenie przewidywania, gotowości na przyszłość, przywództwa i odporności w obliczu niepewności.